Evolució de la moda

Powered by emaze

jueves, 11 de septiembre de 2014

2.5 Enquesta sobre la moda i el seu consum

UntitledEnllaç per a contestar l'enquesta sobre la moda i el seu consum:

http://www.portaldeencuestas.com/encuesta.php?ie=158108&ic=86730&c=51229









Aquesta enquesta consta de 12 preguntes relacionades sobre el consum de les adolescents d'avui en dia, la visió que tenen de la moda i el seu coneixement sobre ella. Aquesta enquesta ha sigut realitzada a 30 noies entre 15 i 18 anys de Premià de mar.


1. Cada quant vas a comprar roba?


a) Cada setmana 12%

b) Cada més 45%

c) Cada trimestre 42%











2.Segueixes la moda o tens el teu propi estil?

a) Sempre vaig a la moda. 8%

b) Vaig a la moda, però tinc el meu propi estil. 85%

c) Mai segueixo les tendéncies. 8%









3.És important per a tu anar ben vestida?

a) Si, em sento millor. 88%

b) No, em poso el primer que trobo. 12%













4. Segueixes l'estil de les models del moment?

a)Si, sempre segueixo les seves tendències.16%

b) M'agrada el seu estil, però jo no em posaria la seva roba.72%

c) No m'agrada gens. 12%








5.El teu nivell econòmic et permet seguir la moda?

a) La veritat és que tot el que m'agrada és massa car. 8%

b) Si, em puc permetre seguir la moda sense cap preucupació. 16%

c) M'adapto al meu nivell econòmic i compro el que puc. 76%






6.Dones valor a les marques de roba?

a) Si, sinó és de marca no ho compro.4%

b) Encara que no sigui de marca, ho compro si m'agrada.96%












7. Creus que hi ha una bona difusió de la moda?

a) Si, molt bona.50%

b) Regular 45%
.
c)Dolenta. 4%











8. A través de quina xarxa social segueixes la moda?

a)Instagram 67%

b)Facebook 11%

c) Blogger 13%

d) Twitter 8%









9.Marca les actrius i models que coneguis.


a) Marilyn Monroe 91%

b)Twiggy 14%

c)Cara Delevingne 82%

d)Betty Page 32%

e)Brigitte Bardot 50%





10. Compres revistes per informarte sobre la moda?

a)Si 30%

b)No 70%













11. Creus que la forma de vestir influeix en la manera de ser d'una persona?

a)Si 38%

b)No 63%












12.Quin creus què està més relacionat amb el món de la confecció?

a)Estats Units 50%

b)Espanya 25%

c)Gran Bretanya 25%

d)China 0%

e)Sud Àfrica 0%

f)Alemanya 0%




Després de fer aquesta enquesta a adolescents de la societat en la qual vivim actualment, podem donar-nos conta que vivim en una societat capitalista moguda pel consum i per a formar part del cànon estètic del moment, creat per a les models i dones importants del moment, però és clar, aquesta "imitació" del seu estereotip sempre la faran d'una forma discreta, ja que la majoria afirmen tenir la seva personalitat, demostrant així una independència al seu estil, la qual és una característica de la moda del nou seglePodríem dir que és una societat on ningú vol ser diferent dels altres, però que d'altra banda vol ressaltar sobre els altres.

Com he dit abans les models són un ideal de bellesa molt important avui en dia, gairebé totes les adolescents volen ser com elles i per això segueixen la seva moda. Això ho fan a través de diferents xarxes socials, en l'enquesta podem veure que la més utilitzada és l'Instagram i el Blogger. Amb l'aparició d'aquestes eines podem veure com també les noies han deixat de comprar revistes per a informar-se sobre les tendències.
Podem veure com hi ha una bona difusió de les dones importants en aquest àmbit, ja que la model del moment, Cara Delevingne és reconeguda per un 82% i també la famosa Marilyn Monroe amb un 91% que ha quedat com una icona fins als nostres dies.
El somni de moltes adolescents seria poder comprar roba sense parar, però en el món actual la crisi ha afectat molt al consum de masses, ja que sense consum no hi ha demanda, sense demanda no hi ha venta, sense venta no hi ha producció i sense producció no hi ha ingressos, aquest és un cicle que es repeteix contínuament, creant així un descens del consum, com ja he dit abans. La veritat, però, és que els EUA, Xina, Japó, Alemanya i Itàlia, són els cinc països del món amb el major mercat de peces de vestir confeccionades. Europa actualment ocupa el 34% del mercat global de peces de vestir confeccionades amb uns guanys de 934.131 milions d'euros. Amèrica per la seva part, representa el 36% del total, mentre que l'Àsia del Pacífic suposa el 26%.
Amb un mercat de 261.940 milions d'euros en el 2012, els EUA és el primer consumidor del món de la moda per davant de Xina, amb 102.462 milions d'euros al 2012. Al Japó aquest negoci puja als 77.457 milions d'euros, una xifra que obtindrà un 30,5% fins al 2017 segons la previsió de l'EAE.
Itàlia, Gran Bretanya, Brasil, França,Canadà i Corea del Sud completen la llista dels deu primers mercats del món de peces de vestir confeccionades, un rànquing en el qual Espanya no apareix en la posició onzena amb 16.177 milions d'euros en el 2012.
Els cinc països amb majors despeses econòmiques per persona són Noruega, Dinamarca, Bèlgica, Estats Units i Itàlia, amb 925, 845, 821, 815 i 787 euros per persona anualment. D'altra banda Xina, Hongria, Egipte, Sud-àfrica i Aràbia Saudita amb 72,79,87,132 i 145 euros anuals. Espanya ocupa la zona mitjana/baixa amb una despesa de 356 euros per habitant.


.

No hay comentarios:

Publicar un comentario