Evolució de la moda

Powered by emaze

viernes, 12 de septiembre de 2014

2.1.2 Dones en la religió


La religió sempre ha influït en la forma de vestir de la dona, per exemple, els musulmans sempre han fet anar a la dona amb un burca, és una vestimenta imposada per als seus marits i en el cas de les nenes per als seus pares, les obliguen a fer-lo servir en tot moment, dient que les protegeix dels abusos, ja que la dona ha d'ocultar la seva bellesa, per evitar excitar als homes i que aquests no les violin, i si la dona és agredida sense portar el burca, la culpa recau sobre ella mateixa. Si ens situem en la religió cristiana, també podem veure que en la Bíblia, Déu situa a Eva sota l'autoritat de Adàn.
Sant Pau també demanava a les cristianes que obeïssin als seus marits. En l'hinduisme s'expressa que una dona virtuosa ha d'adorar el seu marit, ja que aquesta virtut protegeix als dos membres de la parella. Tot això feia que la dona quedés reduïa a les tasques de casa i del que el seu marit deia, fent així anul·lant-la de la societat i de poder tenir una independència amb la seva vestimenta.
Podem veure com, definitivament la moda forma part de la llibertat i l'expressió de la dona i que la religió ho condiciona, ja que les fa vestir d'una forma determinada, generalment conservadora. 


D'altra banda la moda dona inspiració a col·leccions de roba amb iconografia cristiana, assajos sobre la Bíblia de pensadors moderns, exposicions de pintura que restableixen els cànons del Renaixement ...








Madonna als anys 80 va incloure a la seva vestimenta els crucifixos amb el seu tema ''Like a virgin''. Aquesta tendència va ser seguida ràpidament per a molts seguidors. A causa d'això el Papa Joan Pau II va demanar als creients que no assistís als concerts de Madonna.








 L'any 1994 es va crear un vestit de l'Alcorà per a la casa Chanel, dissenyat per a Karl Lagerfeld. Claudia Schiffer va ser la model que va portar aquest vestit a la passarel·la on anava amb un cosset on hi havien brodats uns versicles de l'Alcorà.

L'escàndol va ser tan gran que el dissenyador alemany i els directius de la casa Chanel van haver de demanar perdó davant la Mesquita de París, mentre que la model va ser amenaçada de mort.



tumblr_lzekhvFg4J1qhhqveo1_1280El 1997, Jean Paul Gaultier va crear una col·lecció inspirada en les cultures radicalment divergents, des de l'Índia imperial fins al judaisme, on la bella Naomi Campbell portava una sotana, lluint com una deessa.









La casa Dior va crear una col·lecció d'alta costura per a la primavera-estiu del 2006, que va ser inspirada en la revolució francesa, va utilitzar accessoris com creus catòliques, cosa que va fer cridar l'atenció del públic.





jean-paul-gaultier-ss07


Gaultier en el 2007 va utilitzar la religió per a inspirar-se. La seva protagonista era la Mare de Déu, va convertir la seva col·lecció d'alta costura primavera-estiu en una església i imatges de sants. 







tumblr_l6izuaO4IA1qa7t2c





Christian Lacroix també es va integrar en aquest grup dissenyant un vestit de núvia que representava la Mare de Déu. La model Dita Von Tease el va lluir per a una sessió fotogràfica de Harper's Bazaar.











El més cridaner d'aquesta nova tendència és la propagació de l'ús dels complements sacres. Polseres, collarets, fermalls, bosses, circells, sabates, entre altres, han pres els carrers.

cross-fashion-girl-jewelry-ring-rings-Favim_com-49903


També podem veure com la religió es veu plasmada a cartells publicitaris com aquest:
 
                           la_cene_mfg

A part de les religions actuals, molts dissenyadors s'inspiren en la Grècia clàssica per fer els seus dissenys com per exemple la marca mundialment reconeguda de Versace.

                                          

Els símbols grecs sempre han sigut una característica de la gran companyia de moda, com en el seu logotip, el qual representa a Medusa; una dona que va ser convertida en un monstre després d'ofendre als deus grecs.En l'última Milan Fashion Week la moda de la Grècia antiga va estar present en jerseis, bolses, sabates...protagonistes d'aquesta passarel·la.
L'estampat grec estava present en la bossa d'ant acolxat de Donatella Versace i en el vestit que podem observar el qual anava a conjunt amb la bossa, aquest es partia en trossos de dalt a baix com si es tractes de formes geometriques que ens recorden als mosaics grecs. Molta gent pot pensar; perquè crear una col·lecció de roba amb referències d'un país actualment reconegut per la gran crisi? Però Donatella porta molt de temps fent servir aquests referents, els quals ens porten al passat recordant així la gloriòsa Grècia.
Versace - Pasarela       Versace - Pasarela
En la New York Fashion Week també vam poder veure la col·lecció d'estiu-primavera 2015 de Donatella on van desfilar models amb vestits com aquests:
VERSUS COLECCIÓN PRIMAVERA-VERANO 2015 | NEW YORK FASHION WEEK        VERSUS COLECCIÓN PRIMAVERA-VERANO 2015 | NEW YORK FASHION WEEK
 Donatella no solament vol reviure la cultura grega en la indumentària, sinó que també en el 2014, ens va sorprendre amb una nova fragància per a homes, anomenada Eros, la qual s'inspira en la mitologia grega, fent un homenatge al Dèu grec de l'amor i al fill d'Afrodita. El creador de Versace volia accentuar el desitg amb aquesta fragància. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario